حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مجله پرورش طیور بستر مرغ تخمگذار پرورش در قفس

فروش مرغ تخمگذار 09124439674-09128381978
در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟

[yasr_overall_rating size=”medium”]

[yasr_visitor_votes size=”small”]

بستر مرغ تخمگذار پرورش در قفس

بستر مرغ تخمگذار پرورش در قفس

جوجه ها اغلب روی کف های پوشیده با 5 تا 10 سانتی متر از مواد بستری جدید و تازه، دوره پرورش خود را آغاز می کنند. باید بستر را روی کف آشیانه پهن کرد و تمام تجهیزات تمیز و ضد عفونی شده را روی بستر قرار داد.

چندین نوع مواد بستر می توانند مورد استفاده قرار گیرند. که از انواع آن ها تراشه های چوب و پوسته های برنج بهتر می باشند. اما کاه چاپر شده پوسته های بادام زمینی، خاک اره و مواد دیگر نیز گاهی اوقات به کار گرفته می شوند.

بای دقت کنید که مواد بستر باید عاری از مواد شیمیایی، عوامل بیماری زا یا دیگر عوامل آلودگی باشند و نباید خیلی گرد و خاک داشته باشند. موادی که جاذب هستند. و درجه عایق بودن بالایی دارند، گزینه های بهتری برای بستر می باشند.

در صرتیکه که گله قبلی مشکلات مربوط به سلامت یا مرگ و میر غیر عادی را تجربه نکرده باشد می توان از بستر دوباره استفاده  نمود.

برای اجتناب از تشکیل کپک بستر، آبخوری ها اغلب در فواصل مکرر جا به جا می شوند. قسمت های خیس یا کپک شده باید برداشته شوند. و مواد بستری جدید در صورت نیاز افزوده شوند. با تهویه درست می توان بستر را در وضعیت خوبی نگه داشت.

حداقل استانداردهای مواد بستر در پرورش مرغ تخمگذار

مواد بستر

  • نباید به ایجاد سطوح آلوده به خاک یا نمناک که علت مشکلات تنفسی یا دیگر مسائل مربوط به سلامت است  منجر شوند.
  • نباید دارای عوامل سمی و قارچ هایی باشند.
  • کف آشیانه جوجه ها باید به طور کامل با مواد بستری پوشیده شود.
  • حداقل عمقی مطلوب مواد بستر هم بستگی به انتخاب مواد بستری دارد.

آیا مرغ های تخم گذار روی بستر نگهداری شوند بهتر است یا در قفس ؟

اگر چه عملا کل جوجه ها در 56 هفته اول زندگی در شرایط یکسان نگهداری می شوند، ولی تعداد آن ها بعد از این دوره به ویژه. در خلال دوران تولید، تعیین کننده تعداد جوجه اولیه برای شروع و جوجه ریزی خواهد بود.

در حال حاضر عملی ترین راه این است. که مرغ های تخمگذار تجاری در دوران پرورش مرغ تخمگذار و رشد در یک سالن نگهداری شوند. ولی سنی که مرغ ها به بخشی دائمی دوران تولید منتقل می شوند متفاوت است.

اگر بخواهند مرغ ها را در دوران تولید در بستر نگهداری کنند. احتمالاً تا حدود 20 هفتگی در سالن دوران رشد، نگهداری خواهند شد.
اگر قصد بر این است که مرغ ها در زمان تولید. به سیستم قفس بروند، در سنین بین 14 تا 20 هفتگی به سالن دوران تولید انتقال خواهند یافت.

ولی در حال حاضر اکثراً تمایل دارند.که در سنین پایین و معمولاً حدود 18 هفتگی مرغ ها را انتقال دهند. چون مرغ ها در سن 18 هفتگی نسبت به مرغ های مسن تر به سطح کمتری نیاز دارند، این امر باعث می شود تا ظرفیت سالن دوران رشد تغییر یابد. و تعداد بیشتری در سالن نگهداری شوند.

انواع قفس مرغ تخمگذار

 قفس منبری با پلکانی

یکی از مزیت های مهم قفس منبری یا پلکانی ارزان بودن این  نوع از قفس می باشد. که بسته به کیفیت ساخت به ازای هر سر مرغ قیمتی در حدود بین ۵۰۰۰ الی ٧۰۰۰ تومان داره.

 قفس باطری یا عمودی

تنها عیب قفس باطری در مقایسه با قفس منبری یا پلکانی ، قیمت بیشتر آن هست که به ازای هر سر مرغ بسته به امکانات از ١۰هزار الی ١٢هزار تومان هست.

مزایا قفس باطری یا عمودی:

هر آنچه در مورد قفس منبری بعنوان معایب ذکر شد در مورد قفس باطری مزیت محسوب میشه شامل:

فضای کمتری میگیره

تخلیه کود با نوار نقاله و یا سینی کود هست

هزینه انرژی به مراتب کمتر هست

09124439674

در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فرم عضویت در گروه قیمت جوجه واستاپ،تلگرام،رویبکا

83819780912

با ما در تماس باشـید