حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مجله پرورش طیور روشهای پرورش اردک

اردک
در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟

[yasr_overall_rating size=”medium”]

[yasr_visitor_votes size=”small”]

روشهای پرورش اردک

روشهای پرورش اردک

پرورش اردک در فضای باز

در این روش، جوجه اردک‌ها را تا 2 هفتگی آنها، داخل سالن پرورش می دهند و سپس اردک ها را به شالیزار یا آب بندها منتقل می کنند.

فضای باز

در این روش اردک ها به صورت آزاد پرورش داده می شوند. کشاورزان و مزرعه داران می توانند از این روش برای پرورش اردک استفاده کنند. برای پرورش اردک در فضای باز، باید برای هر اردک یک متر مربع از مرتع یا استخر را اختصاص داد.

فضای باز

متخصصین دام و طیور توصیه می کنند که اردک ها تا 1 ماهگی، در جای خشک و دور از آفتاب و رطوبت نگهداری شوند تا در این مدت بدنشان از پرهای اصلی پوشانده شود و سپس به شالیزار یا آب راه منتقل شوند.

پرورش در فضای نیمه باز

در این روش باید هم سالن و هم استخر داشته باشید. برای پرورش اردک در فضای باز، ابتدا آنها را در سالنی نگهداری می کنند. این سالن به قسمتهای تقسیم بندی می شود و جلوی هر قسمت، گردش گاهی وجود دارد. منظور از گردش گاه، استخرهایی است که اردک ها در آن به شنا و گردش می پردازند. این روش از دیگر روش های پرورش اردک رایج تر است.

پرورش در فضای بسته

مناطق خشک و سرد برای پرورش اردک، از این روش باید استفاده کنند. برای پرورش اردک ، قفس، نرده یا بستری پوشالی فراهم می شود و جوجه اردک ها داخل آن محفظه نگهداری می شوند. اردک های نگهداری شده در قفس آزادی عمل ندارند و این موضوع ناراحت کننده ای است.

پرورش در سالن

برای پرورش اردک، باید با شرایط و ویژگی های سالن مناسب برای پرورش اردک آشنا باشید. اردک ها، علاقه زیادی به آب دارند و در صورت دسترسی به آب بهتر رشد می کنند. اگر در کنار سالن سقف دار، استخری داشته باشید که اردک ها را داخل آن بیندازید، رشد و شادابی اردک ها را افزایش خواهید داد.

پرورش در سالن

یکی از مهم ترین نکات در مراقبت از اردک، دمای سالن پرورش اردک است که باید بین 28 تا 32  درجه سانتی گراد باشد.

در سالن

نکته مهم دیگر، عایق سازی کف سالن با پوشال و خرده چوب است تا گرمای محیط حفظ شود. تهویه هوای سالن پرورش اردک بسیار مهم است؛ زیرا اردک از دیگر پرندگان بوی بیشتری دارد و فن‌های تهویه هوا برای سالن نگهداری اردک باید قوی‌تر از سالن‌های دیگر باشد.

پرورش در شالیزار

بسیاری از صاحبان مزارع برنج، به این فکر می افتند که در شالیزار خود به پرورش اردک بپردازند. اردک ها، پرنده ساقه خوار و دیگر آفات مزارع برنج مانند کرم سبز برگ خوار برنج را شکار می کنند و با این کار سهم به سزایی در کاهش مصرف کود شیمیایی دارند. غذای اصلی اردک های شالیزار، سبوس برنج و علف های هرز مزرعه است.

در شالیزار

زمانی که برنج ها داخل شالیزار کاشته می شوند یا در زمان برداشت برنج از زمین، باید اردک ها به فضای دیگری مانند انبار یا حیاطی بزرگ منتقل شوند و بعد از اتمام کار برداشت برنج، دوباره به شالیزار برگردند.

در شالیزار

در فاصله بین برداشت برنج و کاشت دوباره آن می توان از آب شالیزار و فضای سبز اطراف آن برای پرورش و تکثیر اردک ها استفاده کرد. پرورش دهنده اردک، می تواند اردک ها را برای مصارف غذایی بفروشد و از این راه هم کسب درآمد کند.

 

 

در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فرم عضویت در گروه قیمت جوجه واستاپ،تلگرام،رویبکا

83819780912

با ما در تماس باشـید