حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مجله پرورش طیور ضد عفوني مرغداري ودامداری

جوجه یک ماهه بوقلمون محلی 09124496359 09124439674
در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟

[yasr_overall_rating size=”medium”]

[yasr_visitor_votes size=”small”]

ضد عفوني مرغداري ودامداری

ضد عفوني مرغداري ودامداری

کاربرد اُزُن ژنراتور در مرغداری ها را می توان به سه بخش مختلف تقسیم کرد

بخش اول:

استفاده از سیستم اُزُن ژنراتور جهت استریل و ضد عفونی کردن آب مرغداری است، که این روش جزء تکنولوژی های روزدنیا برای بهبود آب مصرفی این صنایع است در این روشِ استریل و ضد عفونی کردن آب مرغداری هیچ ماده شیمیایی درآب باقی نمی ماند وباعث بروز حالت ژلاتینی شدن واکسن در آب خوراکی جوجه ها ومرغ ها نمی شودهمچنین مکانیسم اثر داروها ازجمله آنتی بیوتیک و الکترولیت ها را کاهش نداده و باعث جذب بهتر مواد مکمل به طیور می گردد.

بخش دوم:

استفاده از اُزُن جهت استریل کردن سالن های تولید وحذف بو ی ناشی از متصاعد شدن گاز آمونیاک در سالن ها می باشد. وجود گاز آمونیاک درسالن های مرغداری علاوه بر سوزش چشم، باعث بروز برخی بیماری های تنفسی در طیور نیز می گردد.استفاده از اُزُن درسالن های تولید نیمچه های گوشتی عملاً باعث بالا رفتن ضریب تبدیل علوفه به گوشت و جلوگیری از هدر رفت برخی هزینه های جاری درمزرعه میگردد.

خاصیت اکسید کنندگی

به دلیل خاصیت اکسید کنندگی بالای اُزُن گازهای حاصل از سوخت و آمونیاک از بین رفته و نیاز به گردش هوای سالن کمتر میشود، فعالیت فن ها به طور جدی کاهش می یابد و درنتیجه دمای سالن ها زمان بیشتری یکنواخت باقی می ماند و هزینه سوخت جهت جبران دمای اتلاف شده کاهش می یابد.

بخش سوم :

استفاده از سیستم اُزُن در اتاقهای گاز و انبار نگهداری تخم مرغ ها می باشدجوجه درآوری در دستگاه انکوباتور ارتباط مستقیم باچند فاکتورمهم دارد، که علاوه بر قدرت جوجه درآوری تخم مرغ ها، مهم ترین مسئله مشکل آلودگی و بار میکروبی سطح تخم مرغ ها است، در این زمینه کشورهای صنعتی درصدد برآمده اند که از ماده بی خطرتری نسبت به فرمالدئید استفاده کنند، که علاوه بر استریل کامل سطح تخم مرغ ها موجبات جلوگیری ازانتشار آلودگی به ما بقی تخم مرغ ها رانیز فراهم کند وهمچنین حذف بو را نیز در برداشته باشد و گاز اُزُن تمام این قابلیت ها رادارد.

برخی از مزایای ازن در مقایسه با سایر گندزداها:

1. 1. افزایش راندمان گندزدایی
2. كوتاه تر بودن زمان ضد عفونی نسبت به سایر گندزداها
3. مازاد ازن تزریق شده در آب به دلیل نیمه عمر کوتاه آن به صورت اكسیژن از سطح آزاد می‌گردد و محیط اطراف را بسیار دلپذیر و مطبوع می‌كند.
4. تركیبات جانبی كلر مانند : كلرآمین و تری هالومتان ها، ضررهای بسیاری برای سلامتی جانداران و محیط زیست ایجاد می كند ، در حالی كه ازن تمام تركیبات اضافی موجود در آب را، بدون ایجاد باقی مانده نامطلوب برطرف می كند.

موارد كاربرد ازن در صنعت مرغداری :

1. 1) ضدعفونی آب مصرفی و آب مورد لزوم برای واكسیناسیون
2) ضدعفونی سیستم آبرسانی در هنگام وقوع بیماری های همه گیر قارچی و . . .
3) شستشوی سالن و تجهیزات با آب ازن دار قبل از ضدعفونی با گاز ازن دار
4) ضدعفونی تخم مرغ در اتاق گاز ازن یا آب ازن دار
5) اتاقك ضدعفونی بازدیدكنندگان و كاركنان مرغداری، جایگزینی مناسب برای حوضچه های ضدعفونی

موارد كاربرد ازن در صنعت مرغداری :

6) ضدعفونی اتاق های ستر و هچر
7) ضدعفونی آخر دوره ای سالن و لوازم با گاز ازن در غلظت های بالا
8) سیستم تصفیه و ضدعفونی هوای در حال گردش در سالن های مرغداری با گاز ازن
9) حذف بوی آمونیاک و انجام میکروب زدایی و غبارگیری
10) ضدعفونی انبار دانه و خوراک مرغ

مزایای گاز ازن در ضدعفونی تخم مرغ:

1. 1. طیف اثر بخشی ازن بسیار وسیع و بر روی باكتری، ویروس، قارچ، تك یاخته، جلبك، كپك، مخمر، سخت پوستان، كیست و اسپور میكروارگانیسم ها مؤثر است .
2. قدرت اكسیداسیون و ضدعفونی كردن ازن، 50 بار بیشتر از پرمنگنات پتاسیم است .
3. نیمه عمر ازن بسیار كوتاه و در دماهای پایین تأثیر و ماندگاری ازن به مراتب بیشتر است؛ لذا دیگر نیازی به گرم كردن اتاق گاز مطابق با روش های معمول نیست .

ضد عفوني مرغداري ودامداری

4. ازن باقی مانده مضری از خود به جای نمی گذارد و ضمن آنكه هر گونه بوی نامطبوعی را نیز از بین می برد. از نظر ایمنی پرسنل نیز، مشكلی ایجاد نخواهد كرد .
5. با صرف یك هزینه ثابت، ازن در همان محل تولید و مصرف شده؛ لذا مانند كلر نیازی به خرید، حمل و نقل، انبارداری و هیچ گونه ماده مصرفی ندارد .

6) اتاقك ضدعفونی مخصوص بازدید كنندگان و پرسنل مرغداری ، جایگزین مناسبی برای حوضچه های ضدعفونی :

این اتاقك قابلیت ضدعفونی كردن چكمه، دست، دستكش، لباس كار و سر و صورت بازدیدكنندگان و كارگران را دارد. یكی از راه های نفوذ و گسترش آلودگی از بیرون به داخل فارم ، عدم كارایی حوضچه های ضدعفونی فعلی در جلوگیری از نفوذ آلودگی و عدم رعایت پرسنل و سایر افراد در عبور از این حوضچه است .

7) شستشو و ضدعفونی اتاق های ستر و هچر با گاز ازن و آب ازن دار:


به دلیل حساسیت بالای جوجه و نداشتن پر و ضعیف بودن آن، استفاده از ازن مطمئن ترین راه برای پیشگیری از وقوع بسیاری از بیماری هاست.

8) ضدعفونی آخر دوره ای سالن و تجهیزات با گاز ازن در غلظت های بالا :

ازن به صورت گاز، قابلیت نفوذ در كلیه منافذ را داشته و هر گونه آلودگی میكروبی و كیست و اسپور میكروارگانیسم ها را از بین می برد. به علت خاصیت بوزدایی ازن پس از ضدعفونی سالن با گاز ازن ، دیگر بویی بر جای نمی ماند. ازن قابلیت نفوذ در بستر را دارا بوده و باقی مانده ای از خود بر جای نمی گذارد، در نتیجه نیازی به شستشوی مجدد هم ندارد.

سموم آفت كش

ازن باقی مانده سموم آفت كش را از بین برده همچنین آمونیاك را اكسید و تبدیل به تركیبات بی ضرر می كند. نیمه عمر ازن ، كوتاه و هیچ گونه عوارض نامطلوبی نداشته ، لذا خطری برای پرسنل و طیور ندارد. با اجرای سیستم ضدعفونی با ازن ، با مصرف یك هزینه ثابت، قوی ترین ضدعفونی كننده و اكسیدكننده را در اختیار خواهید داشت.

9) پكیج تصفیه و ضدعفونی هوای در حال گردش در سالن های مرغداری با گاز ازن به صورت آنلاین و با قابلیت كنترل هوشمند دما و رطوبت :

با این سیستم ضمن از بین بردن گاز آمونیاك و كاهش قابل توجه در بار آلودگی، بستر و محیط ارتباط سالن با فضای بیرون قطع شده و یك سیستم بسته و سیر كولار خواهیم داشت.

10) حذف بوی آمونیاک و انجام میکروب زدایی و غبارگیری :

یکی از مشکلات اساسی که اکثر مرغداری ها با آن مواجه اند، حذف گاز آمونیاک ناشی از کود و مواد ارگانیک موجود در محوطه می باشد. ازن این قابلیت را دارد که با خاصیت اکسیدکنندگی بالای خود عملیات تصفیه و بوزدایی را به طور کامل انجام دهد.

11) ضدعفونی انبار دانه و خوراک مرغ :

با توجه به این موضوع که انبارهای نگهداری دانه و غلات از گزند حشرات و موجودات موذی در امان نیستند، پیشگیری از این امر کمک شایانی در کیفیت محصولات انبار شده و ماندگاری آنها خواهد داشت. گاز ازن می تواند علاوه بر این که باعث افزایش ماندگاری محصولات انبار شده گردد، باعث نابودی حملات ناشی از موجودات موذی نیز شود.

  • شماره تماس :
  • 09124439674
  • 09128381978
    02188433245-02188404983تلفکس : 02177681490سایت
  • :www.nemunetak.comدفتر مرکزی :میدان امام حسین
  • – ابتدای خیابان مدنی پلاک 304 ط 1 واحد1آدرس مزرعه :جاده امام رضا انتهای پاکدشت________________________________________شعبه دوم :نمونه تک

    09131392838 09131393868 031334417994 03134417993

    آدرس اصفهان:رباط سوم .چهارراه بهار .نبش بن بست 39 طبقه اول واحد
    ________________________________________
    شعبه سوم :نمونه تک

    آدرس مشهد :خیابان عدل خمینی پلاک 65

    شماره تماس : 09151004236-09151049182

    ________________________________________

    سایر اطلاعات:

    شماره تماس :02188433245-02188404983

    تلفکس : 09124496359 09124439674 02177681490

    دفتر مرکزی :میدان امام حسین – ابتدای خیابان مدنی پلاک304 ط1 واحد1

    آدرس مزرعه :جاده امام رضا  انتهای پاکدشت

    آدرس  سایت:www.nemunetak.c

در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فرم عضویت در گروه قیمت جوجه واستاپ،تلگرام،رویبکا

83819780912

با ما در تماس باشـید