حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مجله پرورش طیور صنعت پرتلاطم طیور در مازندران

در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟

[yasr_overall_rating size=”medium”]

[yasr_visitor_votes size=”small”]

مرغ تخم گذار 09124496359
مرغ تخم گذار

 

صنعت پرتلاطم طیور در مازندران

افزایش قیمت نهاده ها و کمبود آن در کنار بالابودن هزینه ها، کشتار زودهنگام و وجود دلالان و رانت ها صنعت طیور را بیش .از هر زمانی در استان مازندران متلاطم کرده است.

تصور آنکه بازار مرغ و طیور را همانند. تالار شیشه ای با قیمت های منفی و دستوری، قرمز کرد، از اساس و بنیان اشتباه است چرا که قصه مرغ، سری دراز دارد. از یک سو مافیای واردات و بازار و از سوی دیگر .دلالان و واسطه ها، زنجیره را بر تولیدکنندگان تنگ تر کرده اند .و ارز ۴۲۰۰ تومانی می گیرند. و نهاده ها را با نرخ سیاه و آزاد تحویل می دهند.
تجربه چنددهه اخیر. و قیمت گذاری های دستوری و چکشی صنعت طیور نشان می دهد .که این حوزه همواره به این سیاست ها واکنش می دهد .و پس از چندی خود را از قید و بند، مصوبات کاغذی رها می کند.
اگرچه متولیان صنعت طیور. از تولید ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون جوجه ریزی .در کشور و ۱۲ میلیون در مازندران خبر می دهند، اما پایش دقیق این آمارها، انحراف عجیب در این بخش را نمایان می سازد.

به جای ارز دولتی یارانه پروتئین بدهیم

برخی از کارشناسان و صاحب نظران. دلیل تلاطم بازار صنعت طیور را ارز دولتی و نیمایی می دانند، عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی .مازندران در این زمینه معتقد است، به جای ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به مردم یارانه پروتئین داد.
وی با تاکید براینکه قیمت گذاری دستوری مرغ و تخم مرغ جواب نمی دهد .و باید حذف شود به بازار، گفت:وضعیت کنونی بازار و صنعت مرغ مشکلات فراوانی را ایجاد کرده .و اگر چاره اساسی اندیشیده نشود، این صنعت رو به ورشکستگی خواهد رفت.
وی برخورد کج دار و مریض با حوزه تولید را به صلاح ندانست و گفت:برخی از فاکتورها از جمله ارز ۴۲۰۰ تومانی خود مسبب گرانی در سایر بخش ها شده است و این ارز به جای مدیریت و تنظیم بازار خود عامل بروز مشکلاتی شد.

صنعت طیور

مهاجر بخش دیگری از مشکلات .صنعت طیور را ناشی از کمبود نهاده ها و تحویل نابهنگام آن دانست. و گفت: دپوی نهاده ها در انبارها و عدم ترخیص آن سبب شد. تا به مرغدار و صنعت طیور آسیب وارد شود.
سالانه ۲۵۰ هزار تن مرغ در مازندران تولید می شود. و به گفته صاحبنظران ۶۰ درصد .این تولید روانه استان های دیگر از جمله پایتخت می شود و. با آنکه نباید مازندران با کمبود مرغ مواجه باشد، تلاطم در بازار امری غیرطبیعی محسوب می شود.
برخی از کارشناسان، وجود دلالان و واسطه ها و رانت های ایجاد شده. در این بخش را عامل نابسامانی و تلاطم در بازار مرغ بیان .و عنوان کردند لازم است. دولت برای حمایت از مصرف کنندگان، کارت پروتئینی یا یارانه بپردازد.
در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فرم عضویت در گروه قیمت جوجه واستاپ،تلگرام،رویبکا

83819780912

با ما در تماس باشـید