حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مجله پرورش طیور حشرات غذایی ایده آل برای طیور

حشرات خوراک ایدال برای طیور 09124439674
در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟

[yasr_overall_rating size=”medium”]

[yasr_visitor_votes size=”small”]

حشرات غذایی ایده آل برای طیور

حشرات غذایی ایده آل برای طیور

مایک گرنت کشاورزی انگلیسی است. پدر پدربزرگ او کار خود را با یک مغازه و دو قطعه گاو شروع کرد. گرنت در یک مزرعه 450 هکتاری خوک پرورش می دهد .و به کاشت گندم، نخود فرنگی و کلزا مشغول است. اخیرا، آقای گرنت نوع جدیدی از حیوانات مربوط به عرصه دام را نیز به مزرعه خود اضافه کرده است: لارو مگس که به کرم حشره نیز معروف است.
گرنت این لاروها را در نزدیکی مزرعه خود پرورش می دهد، تعداد این لاروها به ده هزار تا می رسد. لاروها با کودی تغذیه می شوند. که از یکی از مرغداری های اطراف تهیه می شود. کود تازه تر برای آن ها بهتر است. گرنت می گوید: “اگر کودها کهنه شوند خشک و سخت می شوند و روی آن ها قارچ می زند. لاروهایی که با کود کهنه تغذیه می شوند مثل لاروهای دیگر خوب نیستند”.

سرمایه گذاری اتحادیه اروپا

گرنت صدها کیلوگرم لارو خشک در چند ماه تولید کرده است؛ این کار وی به عنوان بخشی از سرمایه گذاری اتحادیه اروپا بر روی پروژه ای به نام PROteINSECT بوده است. این لاروها در حال حاضر در طرحی آزمایشی به عنوان خوراک به ماهی ها، خوک ها و جوجه ها داده می شوند و هدف از آن پاسخ به این پرسش است. که آیا حشرات می توانند به عنوان خوراک دام و طیور در آینده استفاده شوند یا خیر؟
برخی دانشمندان معتقدند که پاسخ این سوال مثبت است. تمایل غذایی مردم جهان به گوشت رو به افزایش است. و تولید خوراک دام موجب افزایش استفاده از زمین های زراعی و آب می شود. حشرات می توانند با هزینه زیست محیطی بسیار کمی، بیشتر نیازهای دام به پروتئین را تامین نمایند؛ بیشتر گونه های حشرات می توانند با کود و یا دیگر پسماندهای ارگانیک، مانند پس .مانده ی غذاها و مواد زائد، تغذیه کنند.

مزایا و معایب

مراکز بررسی در حال مقایسه مزایا و معایب بالقوه این روش هستند، معایب و خطراتی مانند امکان این که حشرات سم های محیط زیست را جذب کنند. و بیماری ها را به دام و طیور انتقال دهند. در 8 اکتبر 2015، اتحادیه سلامت غذایی اروپا در شهر پارمای ایتالیا اولین گزارش خود را در مورد خطرات ناشی از استفاده از حشرات به عنوان خوراک دام و طیور منتشر کرد. طبق این گزارش، خطرات بستگی به نوع حشرات مورد استفاده دارد. قبل از آن که دام و طیور و ماهی ها به این رژیم غذایی عادت کنند .مطالعات بیشتری مثل PROteINSECT باید صورت گیرد. در کشورهای دیگر نیز بر روی شپشک های صنعتی مطالعاتی در حال انجام است.

حشرات غذایی ایده آل برای طیور

بهترین راه برای تبدیل حشرات به بخشی از خوراک، خوردن آن ها است که در بعضی کشورها انجام می شود. بیش از 2 میلیون نفر از مردم جهان کرم پیله ساز و سوسک می پزند یا گوشت را در لارو می خوابانند تا طعم بگیرد. در آفریقای جنوبی، هر ساله 9.5 بیلیون عدد از نوعی کرم پیله ساز برای مصارف انسانی پرورش داده می شوند. در اوگاندا، یک کیلوگرم ملخ گران تر از یک کیلوگرم گوشت .گاو است.آرنولد ون هویس (Arnold van Huis) حشره شناس در دانشگاه واخنینگن. هلند می گوید حشرات بهترین انتخاب از نظر زیست محیطی هستند.

حشرات غذایی ایده آل برای طیور

حشرات با سرعتی عجیب توده بدنی تولید می کنند، زیرا به عنوان موجودات خونسرد، نیاز ندارند برای تنظیم.دمای بدن خود انرژی مصرف کنند. جیرجیرک ها فقط 1.7 کیلوگرم غذا نیاز دارند تا یک کیلوگرم به وزنشان اضافه شود؛ یک مرغ معمولی آمریکا 2.5 کیلوگرم، خوک 5 کیلوگرم و گاو 10 کیلوگرم غذا .مصرف می کند تا یک کیلوگرم به وزنش اضافه شود.
یکی دیگر از مزایای حشرات این است که می توانند. به طور کامل خورده شوند. تنها نیمی از یک جوجه یا یک خوک را می توان خورد؛ این میزان برای گوشت گاو کمتر است. در نتیجه، تولید یک کیلوگرم از پروتئین حشرات گاز کربن دی اکسید کمتری نسبت به پرورش خوک یا گاو تولید می کند.

حشرات قابل خوردن

مطالعات بسیاری نشان داده اند که حشرات قابل خوردن که 2000 نوع هستند، دارای پروتئین بالا و سرشار از ترکیبات. مغذی مانند آهن و ویتامین ها هستند. سازمان خوارو بار و کشاورزی سازمان ملل متحد در یکی از گزارش های سال 2012 خود در مورد “پتانسیل بسیار بالایی که حشرات برای بهبود امنیت غذایی دارند” توضیح می دهد.
اما قرار دادن حشرات در منوی غذایی رستوران ها مشکلات .بزرگتری را ایجاد می کند. ون هویس می گوید: “بسیاری از مردم از ایده ی خوردن حشرات منتنفرند”. دادن خوراک حشرات به دام ممکن است. هزینه های زیست محیطی کمتری داشته باشد و از همه مهم تر فروختن گوشت دامی که با حشره تغذیه کرده است. به مردم راحت تر است. چه کسی می داند، شاید وقتی که دام ها شروع به خوردن حشرات کنند، انسان ها نیز خوردن آن را عادی بدانند.

واکنش دام و طیور

مطالعات نشان می دهند که واکنش دام و طیور به حشرات مثبت است؛ حشرات، خوراکی طبیعی برای دیگر جانوران هستند، از مرغ ها و جوجه ها گرفته تا ماهی قزل آلا. پژوهشگران سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد در مطالعه ی سال 2014 خود نشان داده اند که حشرات می توانند بین 25 تا 100 درصد جایگزین سویا یا پودر ماهی در رژیم غذایی دام و طیور شوند و هیچ تاثیر منفی ای ندارند.

کلسیم و آمینو اسید های متیونین و لیزین

اکثر خوراک های حشرات فاقد کلسیم و آمینو اسید های متیونین و لیزین هستند که آن ها نیز می توانند با هزینه اندکی به این خوراک ها اضافه شوند. پژوهشگران این سازمان همچنین اظهار داشته اند که بو و بافت. ماهی هایی که با لارو مگس سرباز سیاه تغذیه کرده اند هیچ تغییری نکرده است.کشاورزان اروپایی تجربه بسیار .کمی در پرورش حشرات دارند، اما آقای گرنت کار خود را از صفر شروع نکرده است.

لاروها

لاروها از لحاظ درآمدزایی برای آقای گرنت بسیار مهم هستند. لارو چند ساعت بعد از تخم گذاری سر از تخم بیرون می آورد، با کودهایی که خیس نگه داشته می شوند. تغذیه می کنند و آرام آرام به درون کودها می روند. چند روز بعد به جلوی سینی ها حرکت می کنند و این به معنی زمان درو و برداشت آن ها است. بعضی لاروها غذای بیشتری می خورند. و باید به آن ها تکه ای ماهی هم داد. آقای گرنت می گوید: ” تکه ماهی برای مگس ها لذت بخش است. موجب می شود که تخم ریزی آن ها بیشتر شود.”
بیشتر لاروها .به عنوان غذای دام و طیور پرورش داده می شود. از میان کودها الک می شوند سپس درون یک میکسر سیمانی ریخته می شوند، در آن جا خشک می شوند و بدین ترتیب به پودر حشره تبدیل می شوند.

مصرف گوشت

در سال 2014، 980 میلیون تن غذا به ارزش 460 بیلیون دلار در جهان تولید شد. با افزایش مصرف گوشت، این اعداد بالا می رود. این در حالی است که بیش از 80 درصد سویاها در جهان به عنوان غذا استفاده می شوند؛ کاشت سویا نیازمند استفاده از زمین وسیع و آب بسیار است. یکی از پژوهشگران پروژه PROteINSECT معتقد است .که مطمئنا حشرات نمی توانند کاملا جای سویا را بگیرند اما می توانند تا حدودی از فشارها بکاهند. برای تولید سویا هر سال یک هکتار زمین نیاز است. در چنین فضایی می توان 150 تن حشره به عنوان پروتئین تهیه نمود.

پرورش آبزیان

پروتئین حشرات می تواند در پرورش آبزیان موثر باشد؛ بخش پرورش آبزیان 10 درصد از کل ماهی های جهان را مصرف می کند تا ماهی های دیگر را پرورش دهد. جیسون درو، یکی از کارفرمایان اقتصادی انگلستان می گوید که میزان دسترسی به ماهی ها در یک منطقه نامنظم است و قیمت آن خیلی سریع رو به افزایش است؛ قیمت آن از 500 دلار در هر تن در دهه 1990 به 1500 تا 2500 دلار در هر تن در سال های اخیر رسیده است. درو معتقد است: “من فکر می کنم پروتئین .حشره جایگزین پودر ماهی خواهد شد. می توان این منبع غذایی را در پایین زنجیره غذایی، مانند جایگاه آن در طبیعت که اعماق دریاست، قرار داد”.
قوانین و مقررات در اروپا و آمریکا هنوز نیاز به توجه بیشتری دارند.

 

حشرات غذایی ایده آل برای طیور

در آمریکا، استفاده از حشرات به عنوان غذا فقط در برخی ایالت ها اجازه داده شده است. کمپانی EnviroFlight در اوهایو لاروهای. مگس سرباز سیاه پرورش می دهد و آن ها را برای مصرف غذایی حیوانات خانگی و باغ وحش می فروشد. این شرکت با سازمان غذا و داروی آمریکا کار می کند تا بر سلامت غذایی حیواناتی تاکید کند که لارو مصرف می کنند. و انسان ها از آن ها تغذیه می کنند.اروپا هوشیار است، و دلیل آن تا حدودی به شیوع بیماری انسفالوپاتی اسپونجیفورم گاوی یا همان جنون گاوی مرتبط است که در دهه 1980 و 1990 مشاهده شد. جنون گاوی به علت پروتئین های کژتابیده ی مغزی به وجود می آیند.

بیماری کروتزفیلد جاکوب

این بیماری در میان گاوها شیوع پیدا کرد زیرا آن ها پروتئین ها را از عصاره باقی مانده غذای دیگر گاوها مصرف می کردند. و حدود صد نفر از کسانی که گوشت این گاوها را مصرف کردند نوعی بیماری کشنده انسانی، از گونه بیماری کروتزفیلد جاکوب، گرفتند. در پی این امر، اتحادیه اروپا استفاده از هرگونه پروتئین حیوانی برای دام و طیور را ممنوع کرد.
آنتوان اوبر (Antoine Hubert)، پژوهشگری فرانسوی و دستیار بنیان گذار کمپانی Ynsect، کمپانی پرورش دهنده حشرات، می گوید. هیچ کس آن زمان به حشرات فکر نمی کرد و منظورشان حشرات نبوده؛ مقررات گذشته جلوی پیشرفت امروز را می گیرند. از آنجا که حشرات و پستانداران. ارتباط خیلی کمی با هم دارند، خطر انتقال پریون ها یا دیگر پاتوژن ها بسیار کمتر از خطر آن در میان پستانداران است.

پروتئین های حیوانی

در سال 2013، اتحادیه اروپا قوانین را کمی آسان تر کرد و اجازه داد تا از پروتئین های حیوانی در پرورش آبزیان استفاده شود. اما یک مشکل وجود دارد: حیواناتی که به عنوان خوراک ماهی کشته می شوند. باید در کشتارگاهی قانونی و در حضور افسر کنترل رفاه حیوانات ذبح شوند؛ مطمئنا منظور از این قانون لارو حشرات نیست. در نتیجه، پرورش دهندگان آبزیان می توانند .ضایعات جوجه و مرغ را به ماهی های خود بدهند اما اجازه دادن حشرات به آن ها را ندارند، در حالی که همه آبزیان در طبیعت حشره می خورند. اما مرغ و جوجه نمی خورند.

شیوع دهندگان بیماری

حشرات حتی به عنوان شیوع دهندگان بیماری های پریون نیز شناخته نشده اند. و اوبر معتقد است که همه باکتری ها یا ویروس هایی که به حشرات آسیب می رسانند. برای انسان آسیب رسانی کمتری دارند. حشرات می توانند پاتوژن های ماهی ها، پرنده ها یا پستانداران را از طریق غذای آن ها جذب کنند .و یا آن ها را پخش کنند اما راه هایی برای کاهش این خطرات وجود دارد، مثلا انتخاب هوشیارانه ی منبع غذایی حشره.
در بسیاری از موارد هم اطلاعات کافی وجود ندارد.

واکنش های آلرژیک

گزارش هایی در مورد واکنش های آلرژیک انسان بعد از استفاده از حشرات وجود دارد. حتی یک مورد شوک‌ آنا فیلاکتیک‌ نیز گزارش شده است. اما چنین آلرژی هایی هرگز در دام و طیور گزارش نشده است.
لاروهای آقای گرنت می تواند کمک بیشتری به یافتن پاسخ ها کند. در حال حاضر در بلژیک نیز به خوک ها و جوجه ها لارو داده می شود. وضعیت رشد و سلامت این دام ها و طیور و همچنین کیفیت گوشت آن ها با دیگر دام ها و طیوری که با رژیم غذایی استاندارد تعذیه شدند، مقایسه شد. در پایان سال، نتایج این آزمایش ها باید برای سازمان سلامت غذای اروپا آماده شود.

 

حشرات غذایی ایده آل برای طیور

این که آیا گوشت این دام و طیوری که با لارو تغذیه شده اند بتواند روی میز غذای مصرف کنندگان دیده شود تا حدودی به پذیرش مردم بستگی دارد. اوبر معتقد است که استفاده از کود به عنوان غذای حشره در پروژه PROteINSECT نمی تواند کمکی به پیشرفت این موضوع کند. او می گوید: “مردم دادن کود به حشرات را قبول نخواهند کرد”. کمپانی Ynsect فقط از فرآورده های جانبی برای تغذیه لاروها استفاده می کند.
اما مایک گرنت در این مورد مشکلی احساس نمی کند. از نظر او، حشرات فقط مزیت دارند. او می گوید: ” اگر بتوانید از یک زباله چیزی بسازید، کار بزرگی کرده اید.”

09124439674

در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فرم عضویت در گروه قیمت جوجه واستاپ،تلگرام،رویبکا

83819780912

با ما در تماس باشـید