حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مجله پرورش طیور پرورش شتر مرغ و اشتغال زایی بیش از۸۰ نفر در استان همدان

در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟

[yasr_overall_rating size=”medium”]

[yasr_visitor_votes size=”small”]

پرورش شتر مرغ و اشتغال زایی بیش از۸۰ نفر در استان همدان

پرورش شتر مرغ و اشتغال زایی بیش از۸۰ نفر در استان همدان

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پرورش شتر مرغ برای بیش از ۸۰ نفر در این استان شغل ایجاد کرده است.
علیرضا قراگوزلو گفت: این سازمان ۲۰ هکتار از  منابع طبیعی را در شهرستان‌های فامنین، کبودرآهنگ و ملایر برای ساخت پرورش شتر مرغ .اختصاص داده است.
او با بیان اینکه .در حال حاضر ۲۴ واحد پرورش شترمرغ در استان همدان فعالیت دارد، افزود: در واحد‌های صنعتی بیش از ۲ هزار قطعه و در واحد پرواری ۳۱۵ قطعه پرورش داده می‌شود. قراگوزلو تصریح کرد: استان همدان به لحاظ تعداد واحد پرورش شترمرغ رتبه پنجم کشور دارد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به فواید صنعتی پرورش شترمرغ گفت: تولید گوشت، چرم، روغن از ظرفیت‌های تولیدی این پرنده مفید است .که ظرفیت تولید سالانه واحد‌های پرورش شترمرغ استان ۲۵۵ تن گوشت .و ۱۲ هزار و ۶۰۰ قطعه جوجه است.
پرورش شترمرغ، صنعتی پرسود با اشتغال‌زایی بالاست. شترمرغ پرنده‌ای با ارزش که گوشتش برای دیابتی‌ها کاربرد دارد .و تخم و چرمش در صنایع دستی کاربردی است.

پرورش شترمرغ

آقای رضایی، کارشناس دامپزشکی. با اشاره به مزایای پرورش شترمرغ می‌گوید:” این حیوان ۴۵ درصد صرفه اقتصادی دارد. و از همه اجزای این پرنده همچون گوشت، پوست، پر، استخوان و تخم ان استفاده می‌شود”.
سرپرست مدیریت .طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، پرورش شترمرغ را در مقایسه با سایر طیور، راحت‌تر میداند و می‌گوید:” برای این کار، سرمایه کمتری نسبت. به پرورش مرغ نیاز است .و کمتر هم دچار بیماری می‌شود. آقای قره گوزلو می‌افزاید:” شترمرغ تا ۵۰ سال عمر اقتصادی داشته. و ارزش غذایی گوشت آن هم با کلسترول پایین‌تر .از گوشت گاو و آهن و مس بالا قابل توجه است. در عین حال این پرنده برای استفاده .ضایعات کشاورزی و پاکسازی محیط زیست. هم ارزشمند بوده و موجودی همه‌چیز خوار است.
آقای نظرپور، کارشناس امور دامی و طیور با اشاره به اینکه شتر مرغ از پرندگانی است .که سازگاری بسیاری بالایی دارد .و در مناطق مختلف .قابلیت پرورش دارد می‌گوید:”شتر مرغ بزرگترین پرنده‌ای است .که پرورش آن در دنیا رو به افزایش است، زیرا سودآوری شتر مرغ چهار برابر گاو است.

09124496359
09124496359

و تا ۴۰ سال بارور است در حالی که گاو اینطور نیست”.

در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فرم عضویت در گروه قیمت جوجه واستاپ،تلگرام،رویبکا

83819780912

با ما در تماس باشـید