حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مجله پرورش طیور مجوزهای لازم برای پرورش شترمرغ

قیمت جوجه شترمرغ درایران09124496359 09128381978 09131392838
5/5 - (1 امتیاز)

مجوزهای لازم برای پرورش شترمرغ

برای اینکه بدانید اخذ چه نوع مجوزهایی برای احداث مزرعه شترمرغ لازم است باید با مراکز مرتبط از جمله معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و یا معاونت های امور دام بخش طیور غیر مرسوم و سازمانهای مرتبط با پرورش شترمرغ منطقه مشورت کنید.

•    مجوز مالکیت پرندگان

•    مجوز حمل و نقل پرندگان

•    احداث چاه تلفات برای دفن پرنده های مرده

•    بازرسی های دامپزشکی

•    معیارهای امنیت زیستی نظیر حوضچه ورودی وسایل نقلیه تا وسایل نقلیه هنگام ورود به مزرعه از داخل مواد ضد عفونی عبور کنند.مجوزهای لازم پرورش شترمرغ

جواز تاسیس مرغداری و پرورش شترمرغ

مجوزهای لازم برای پرورش شترمرغ
مجوزهای لازم برای پرورش شترمرغ

پروانه تاسیس به مفهوم مجوزی است که جهت احداث ساختمان ها و تجهیزات و تاسیسات جهت هر نوع واحد صنعتی شامل مرغداری و دامداری و… از سوی متقاضیان اخذ جواز تاسیس مرغداری اعطا می شود.

پس از اخذ جواز تاسیس و احداث ساختمان ها و تجهیزات، برای شروع بهره برداری از طرح پیاده سازی شده، می بایست پروانه بهره برداری نیز اخذ شود.مجوزهای لازم پرورش شترمرغ

اخذ جواز تاسیس مرغداری یا پرورش شترمرغ

با توجه به روند رو به افزایش درخواست ها برای تاسیس طرح های صنعتی در خصوص دام و طیور سرمایه گذاران در بخش کشاورزی و کمبود منابع جهت کسب اطلاعات مهم در این خصوص ارائه مطالبی در خصوص اخذ جواز تاسیس مرغداری و چالش های برسر راه متقاضیان ضروری به نظر می رسد.

نخستین قدم در این مسیر انتخاب نوع طرح و ظرفیت آن می باشد. در این خصوص ابتدا باید عوامل اقتصادی و اجتماعی مختلفی را مورد بررسی قرار داد. موارد زیر از جمله موارد زیر می باشند:

علاقه مندی ها، میزان سرمایه، امکان واگذاری طرح از سوی دولت، عوامل اجتماعی و اقتصادی مختلف، نحوه مالکیت یا درخواست مجوز،مجوزهای لازم پرورش شترمرغ

شرایط کلی پروژه برای اخذ جواز تاسیس مرغداری و پرورش شترمرغ

امکان واگذاری طرح از سوی دولت:

برای آغاز کار باید به سازمان متولی مراجعه کرده و از امکان واگذاری طرح مورد نظر اطلاعات کسب کنید و سپس امور مطالعاتی و بررسی شرایط و ضوابط کاری را آغاز کنید.

عوامل اجتماعی و اقتصادی:

در خصوص پروژه های دام و طیور به دست آوردن اطلاعاتی در مورد شرایط پرورش و نحوه تامین مواد اولیه و نحوه فروش و تعداد طرح های مشابه موجود در منطقه بسیار مفید به نظر می رسد. زیرا بررسی کردن عوامل موثر در موفقیت یا شکست طرح های فعال کمک زیادی به تصمیم گیری های متقاضیان می کند.

علاقه مندی ها:

علاقه مندی و میزان اشتیاق از مهم ترین عوامل موثر در پیشرفت هر پروژه می باشد. خصوصا در طرحهای ویژه دام و طیور که نیازمند روحیه خاص خود و آمادگی حضور فیزیکی در مرغداری می باشد.

میزان سرمایه:

ممکن است طرح را با استفاده از سرمایه شخصی خودتان راه اندازی کنید. در این حالت امکان موفقیت پروژه بسیار بالاست . به این دلیل که متقاضی با درنظر گرفتن مبالغی که کارشناس پس از تنظیم طرح توجیهی تخمین می زند، میزان سرمایه را تامین و در مورد آن تصمیم گیری می کند.

اکثر متقاضیان جهت تامین سرمایه از تسهیلات بانکی استفاده می کنند. بنابراین باید بدانید که برای به موفقیت رساندن طرح باید ۵۰ الی ۳۰ درصد از سرمایه مورد نیاز پروژه را در اختیار داشته باشید. چون در صورتی که در حین اجرا و احداث به کمبود منابع مالی برخورد کنید، طرح روند مناسبی طی نخواهد کرد و موجب بالارفتن هزینه ها و عقب افتادن زمان بهره برداری از پروژه می شود.

درخواست جواز و نحوه مالکیت:

اخذ جواز تاسیس یا اخذ پروانه بهره برداری مرغداری به نام یک شخص حقیقی و یا یک شرکت به ثبت رسیده می باشد. پس باید در خصوص نحوه مدیریت طرح نیز بررسی های لازم انجام شود و در مورد مزایا و معایت هر یک از حالت های مذکور تحقیق شود.

در صورتی که بخواهید طرح را به شکل شرکتی انجام دهید، باید طریق اداره ثبت اسناد و یا اداره تعاون و پس از طی نمودن مراحل قانونی شرکت را ثبت کرده و اقدام به اخذ جواز تاسیس مرغداری کنید.

انتخاب محل اجرای طرح:

در این زمینه طرح شما باید از نقطه نظراتی که در ادامه به تفصیل بیان می شود دارای شرایط مناسبی باشد.

امور اراضی:

زمین انتخابی شما باید از حالت زراعی به صنعتی تغییر کاربری داده شود. در نتیجه محل مورد نظر باید کیفیت پایینی از لحاظ زراعی داشته و درج ۴ یا ۳ باشد تا بتوان برای آن مجوز تغییر کاربری اخذ کرد.

محیط زیست:

محلی که برای استقرار خود انتخاب کرده اید، باید فاصله مناسبی با مناطق مسکونی داشته باشد و همینطور جهت وزش باد از سمت محل اجرای پروژه به طرف مناطق مسکونی نباشد. تا حتی الامکان از بروز آلودگی جلوگیری شود.

مالکیت زمین:

زمین باید دارای اسناد دارای اعتبار باشد. و امکان نقل و انتقال به شخص مجری طرح را دارا باشد. زمین از نقطه نظر مالکیت می تواند یکی از حالت هایی که در ادامه بیان می شود را داشته باشد: سنددار، استیجاری( دارای اجاره نامه رسمی به صورت غیر قابل فسخ برای دست کم ۲۰ سال ) زمین فاقد سند به شرط احراز مالکیت، مشاع، زمین های واگذاری از سوی منابع ملی، زمین های اصلاحات ارضی مفروز الرعیه( که باید دارای گواهی لازم که نشان دهنده مالکیت یا تصرف زمین و همچنین بلامعارض بودن آن باش

در کشور ما را های برای مجوز بسیا اسان با حضوری در جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان مربوط به پاره ای از توضیات یا کار شناسان ما در دفتر های شرکت تماس بگیرید

راه زمین محل اجرای طرح:

محل مورد نظر جهت اخذ جواز تاسیس مرغداری، باید دسترسی به جاده داشته باشد. به شکلی که در تمامی فصول سال بتوان به سادگی در آنجا رفت و آمد داشت. همچنین باید در حریم قانونی راه ها قرار داشته باشد. زیرا هرچه فاصله آن را گذرگاه ها و راه های اصلی و فرعی کمتر باشد هزینه های احداث راه به محل پروژه کاهش می یابد.

امکانات آب و برق و گاز پروژه:

زمین باید دارای فاصله قانونی تا خطوط انتقال گاز داشته باشد. این فاصله طبق دستور العمل شرکت ملی گاز برابر با ۲۵۰ متر می باشد. در خصوص برق نیز، زمین فاصله مناسبی با شبکه های برق فشاز قوی داشته باشد. در محل پروژه فاصله خطوط برق رسانی از زمین هرچه کمتر باشد، هزینه انتقال برق و انرژی به محل کمتر می شود.
فاصله قانونی طرح تا حریم انواع رودخانه و چاه و دریا باید مناسب باشد. امکان حفر چاه نیز در محل طرح باید وجود داشته باشد.

 

شماره تماس :09124496359 09124439674

02188433245-02188404983

تلفکس : 02177681490

سایت :www.nemunetak.com

دفتر مرکزی :میدان امام حسین – ابتدای خیابان مدنی پلاک 304 ط 1 واحد1

آدرس مزرعه :جاده امام رضا انتهای پاکدشت

________________________________________

شعبه دوم :نمونه تک

09131392838 09131393868 031334417994 03134417993

آدرس اصفهان:رباط سوم .چهارراه بهار .نبش بن بست 39 طبقه اول واحد
________________________________________
شعبه سوم :نمونه تک

آدرس مشهد :خیابان عدل خمینی پلاک 65

شماره تماس : 09151004236-09151049182

________________________________________

سایر اطلاعات:

شماره تماس :02188433245-02188404983

تلفکس : 09124496359 09124439674 02177681490

دفتر مرکزی :میدان امام حسین – ابتدای خیابان مدنی پلاک304 ط1 واحد1

آدرس مزرعه :جاده امام رضا  انتهای پاکدشت

آدرس  سایت:www.nemunetak.com

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فرم عضویت در گروه قیمت جوجه واستاپ،تلگرام،رویبکا

83819780912

با ما در تماس باشـید