حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مجله پرورش طیور طرح توجیهی پرورش بلدرچین

بلدرچین پرواری 09124496359 09124439674 09128381978 09131392838 09131383868
در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟

[yasr_overall_rating size=”medium”]

[yasr_visitor_votes size=”small”]

طرح توجیهی پرورش بلدرچین

طرح توجیهی پرورش بلدرچین

بلدرچین پرنده ای ریز جثه با دوره بلوغ بسیار کوتاه می باشد. بطوریکه یک جوجه بلدرچین در عرض 40 الی 50 روز به یک بلدرچین بالغ تبدیل شده و آماده تخم گذاری و کشتار هستند. بنابراین دوره بازگشت سرمایه و سود پرورش بلدرچین سریع خواهد بود. در حالی که یک مرغ برای شروع تخم گذاری حداقل به 6 ماه زمان نیاز دارد.

هر عدد بلدرچین بالغ حدود 240 گرم وزن دارد و قیمت هر کیلو گوشت بلدرچین بسته بندی شده حدود 15 هزار تومان و قیمت هر تخم بلدرچین بسته بندی شده حدود 150 تومان در بازار عرضه می شود.
بازار فروش گوشت و تخم بلدرچین بسیار پر کشش بوده و در هر استانی که باشید، به راحتی می توانید مشتریان محصولات خودتان را بیابید. از روش های تبلیغاتی رایگان مانند تبلیغ در اینترنت می توانید استفاده کنید.

توجه داشته باشید این مطلب در تابستان سال 1397 نگارش شده است.

فضا و تجهیزات مورد نیاز و برآورد هزینه ها

در ابتدای مسیر باید در نظر بگیرید که هدف شما پرورش بلدرچین گوشتی است یا پرورش بلدرچین تخمگذار و  بعد مطلب را ادامه بدهید. برای شروع می توانید از یک انباری یا یک سوله کوچک شروع کنید. اگر در روستا زندگی می کنید .بهترین مکان را برای پرورش بلدرچین خواهید داشت، چون نیاز به پرداخت هزینه اجاره ندارید. مکان مورد نظر باید دارای سیستم تهویه،گرما و سرما باشد. برای سیستم تهویه می توانید از فن استفاده کنید. برای سیستم گرمایشی از هیتر و سرمایشی از کولر آبی می توانید استفاده کنید.

اگر می خواهید تعداد زیادی بلدرچین در یک فضای کوچک پرورش دهید، بهترین کار استفاده از قفس است، چون میتوانید قفس ها را روی هم بگذارید.

برآورد هزینه ها

برای پرورش بلدرچین تخم گذار و برداشت تخم از آنها نیاز به قفس های مکانیزه دارید. ولی برای پرورش بلدرچین گوشتی خودتان نیز می توانید. با استفاده از چوب MDF یا نئوپان و تور های فلزی قفس های طبقاتی تهیه کنید. فرض ما بر این است که برای شروع می خواهید 2000 بلدرچین پرورش دهید.
هزینه اجاره یک انباری یا سوله کوچک را 500 هزار تومان، هزینه خرید یک عدد فن تهویه را نیز 500 هزار تومان در نظر بگیرید و اگر مکان مورد نظر در یک منطقه معتدل قرار دارد نیازی به خرید هیتر یا کولر ندارید. در غیر این صورت باید هزینه خرید کولر آبی و هیتر را نیز به این هزینه ها اضافه کنید. قیمت هیتر گازی را 2.5 میلیون و قیمت کولر آبی را 1 میلیون در نظر بگیرید.
هزینه قفس های دست ساز را خودتان باید با توجه به هزینه هایی که کردید، تعیین کنید. هزینه تهیه قفس مکانیزه برای حدود 2000 بلدرچین تخم گذار نزدیک به 6 میلیون تومان خواهد بود.
تا اینجا هزینه های شما برابر 10 میلیون و 500 هزار تومان شد.

 

در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فرم عضویت در گروه قیمت جوجه واستاپ،تلگرام،رویبکا

83819780912

با ما در تماس باشـید