حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مجله پرورش طیور سایر بیماری ها

در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟

[yasr_overall_rating size=”medium”]

[yasr_visitor_votes size=”small”]

سایر بیماری ها

سایر بیماری ها

1- بيماريهاي پوستي

2 – هپاتيت

3 – سندرم جوجه پژمرده

4- عفونتهای ویروسی

5- قارچها و تخم ها

6- انگلهای داخلی

7- انگلهای خارجی

8-بیماریهای تغذیه ای

9-متفرقه

بیماریهای طیور

مرغ های نژاد بومی به دلیل مقاومت در برابر بیماری های شناخته شده و سازگاری آنها با آب و هوای مختلف در اکثر مناطق پرورش داده میشوند. در حوزه پرورش مرغ بومی و یا سایر طیور، توجه به سلامت آنها بسیار اهمیت دارد. زیرا طیور بومی به شدت در معرض بیماری های مختلف می باشند. لذا ضروری است که پرورش دهنده نکات بهداشتی را رعایت نموده و با شناخت بیماری های مختلف اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

بیماری گامبرو:

 

بیماری بورس عفونی یا بیماری گامبورو، یک بیماری مسری در جوجه‌های جوان می‌باشد که توسط ویروس گامبورو در سنین ۴ تا ۶ هفتگی ایجاد می‌شود. این بیماری در سال ۱۹۶۲ در گامبورو در ایالت دلاویر ایالات متحده امریکا کشف شد.

بیماری گامبرو:

این بیماری از لحاظ اقتصادی در صنعت طیور به علت، کاهش مقاومت در برابر سایر بیماری‌ها و کاهش اثرات واکسیناسیون مهم می‌باشد. در سال‌های اخیر یک سویه بسیار بیماری‌زا از این ویروس باعث تلفات شدید و مرگ و میر در اروپا، آمریکا لاتین، جنوب شرق آسیا، افریقا و خاورمیانه شده است.

ویروس گامبورو

ویروس گامبورو از خانواده بیرناویریده است که دارای دو سروتیپ می‌باشد و سروتیپ ۱ این ویروس در طیور بیماری‌زا است. حداقل ۶ گروه مختلف آنتی‌ژنی این ویروس شناخته شده است که باعث مرگ و میر نزدیک به ۶۰ درصد می‌شود. این ویروس مقابل حرارت بسیار مقاوم می‌باشد و به پی‌اچ اسیدی مقاوم اما به پی‌اچ قلیایی حساس است و بنابراین با سود سوزآور ۴ درصد از بین می‌رود.

بیماری‌زایی

۱- بورس فابریسیوس که نخستین ارگان درگیر در گسترش سیستم ایمنی طیور است، مهم‌ترین هدف ویروس می‌باشد. شدت بروز نشانه‌ها و همچنین ضایعات در این بیماری به شدت ویروس موجود در مزرعه، نوع پرنده، سن و هم‌چنین وضعیت ایمنی پرندگان درگیر بستگی دارد.

بیماری‌زایی

بیماری با بزرگ‌ترین اندازه بورس که در سن ۳ تا ۶ هفتگی می‌باشد، همراه است. پرندگان ۲ تا ۸ هفته که بیش‌ترین فعالیت بورس را دارند، مستعد ابتلا به بیماری می‌باشند. بنابراین در سنین کمتر از ۳ هفتگی چون اندازه بورس کوچک می‌باشد، علایم بیماری تحت بالینی است

نشانه‌ها

۲-عدم تحرک، افسردگی، پژمردگی و اسهال خونی از نشانه‌های بیماری است. در کالبدگشایی، لاشه پرخون، چینه‌دان خالی، بورس بزرگ و به رنگ نارنجی و قرمز و حاوی چرک است]

پیش‌گیری

 ضدعفونی مرغ‌داری

رعایت امنیت زیستی

استفاده از حشره‌کش‌ها

واکسیناسیون

در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فرم عضویت در گروه قیمت جوجه واستاپ،تلگرام،رویبکا

83819780912

با ما در تماس باشـید