حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مجله پرورش طیور پیامدهای گران شدن نهاده های دامی

جوجه گوشتی یکروزه 09124439674
در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟

پیامدهای گران شدن نهاده های دامی

پیامدهای گران شدن نهاده های دامی

رییس اتحادیه مرغداران گوشتی طی مصاحبه ای عدم جوجه ریزی مرغداران. را گرانی نهاده ها دانست و افزود: ظرفیت جوجه ریزی استان در بازه زمانی یک ماهه حدود ۳میلیون قطعه است. ولی در حال حاضر حدود ۶۰۰واحد مرغداری در سطح استان داریم .که ظرفیتی ۳میلیون قطعه ای دارند. این در حالی است .که میزان جوجه ریزی در استان در یک ماه گذشته به یک سوم و حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار قطعه رسیده است که نشان دهنده تعطیلی یا کاهش جوجه ریزی برخی واحد ها است.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با شرایط ایجاد شده اگر مسئولان فکری .برای تأمین و توزیع نهاده‌های دامی نکنند تولید و قیمت محصولات پروتئینی با چالش جدی در روزهای آینده مواجه خواهد شد.
متاسفانه وضعیت توزیع نهاده ها(ذرت و سویا) میان مرغداران استان اصلا مناسب نیست به طوری. که هر مرغدار تنها به میزان ۴۰درصد ظرفیتش، نهاده دولتی تحویل می گیرد . و مجبور است مابقی آن را از بازار آزاد تهیه کند. وی افزود: بخواهم شفاف تر بیان کنم، برای پرورش هر جوجه، حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم سویای دولتی با نرخ مصوب ۲۵۲۰تومان و حدود یک کیلو و صد گرم ذرت دولتی با نرخ مصوب ۱۵۱۵تومان تحویل مرغدار می شود و مابقی آن باید از بازار آزاد با نرخ های بیشتر تهیه شود.
پیامدهای گران شدن نهاده های دامی
این روزها نرخ سویای آزاد هر کیلوگرم ۱۳هزار تومان و نرخ ذرت آزاد هر کیلوگرم ۳۳۰۰تومان است که با هزینه باربری از بندر تا استان مرکزی بیشتر هم می شود.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی بیان کرد: همین باعث می شود تا قیمت تمام شده. مرغ زنده برای مرغدار .چیزی حدود ۱۵هزار تومان بیفتد که در حال حاضر و با توجه به خرید نقدی مرغ زنده به قیمت ۱۳ هزار تومان، مرغداران روی هر کیلوگرم مرغ، ۲هزار تومان ضرر می کنند. تازه این در صورتی است که تلفات یا مشکل خاصی در این میان رخ ندهد که اگر این اتفاق بیفتد، ضرر بیش از رقم گفته شده می شود.
در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فرم عضویت در گروه قیمت جوجه واستاپ،تلگرام،رویبکا

83819780912

با ما در تماس باشـید