حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

مجله پرورش طیور پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد برگردد

در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟

[yasr_overall_rating size=”medium”]

[yasr_visitor_votes size=”small”]

پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد برگردد

پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد برگردد

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز گفت: وزیر جهاد کشاورزی برای رفع مشکل دامداران قانون انتزاع را اجرا کرده و شرکت پشتیبانی امور دام که قبلا در خدمت تولید بود دوباره به وزارت جهاد برگردد.
موسی شرلی در پاسخ به اینکه انتظار دارید وزیر جهاد کشاورزی دولت یازدهم چه اقداماتی را در بخش دامداری انجام دهد، گفت:‌ انتظار این است که شرکت‌ پشتیبانی امور دام که به صورت غیرکارشناسی از بدنه وزارت جهاد کشاورزی منفک شده و به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیوسته است دوباره به این وزارتخانه برگردد.

پشتیبانی دام

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز افزود: شرکت پشتیبانی دام با تأمین خوراک دام و طیور و نهاده روند تولید را برای دامداران بسیار سهل و آسان کرده بود، اما با انتقال این شرکت به یک وزارتخانه غیر مرتبط با تولید، مشکلات این بخش بیشتر شده است.در سال 1389 شرکت پشتیبانی امور دام که پیش از این حمایت از بخش تولید را به عهده داشت از وزارت جهاد کشاورزی منتزع و به وزارت صنعت ملحق شد.بعد از انتقال این شرکت از وزارت جهاد به وزارت صنعت دامداران با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند، عدم تامین نهاده و گرانی آن که از اواخر سال 90 شروع شد، قیمت مرغ و تخم مرغ را تا مرز 9 هزار تومان و قیمت گوشت را تا کیلویی 30 هزار تومان افزایش داد.

مدیریت تولید

شرلی با  تاکید بر نقش تشکل‌ها در مدیریت تولید ادامه داد: در صورتی که دولت نسب به بازگشت دوباره شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد نظری ندارد باید نقش تشکل‌ها را در بخش تولید پررنگ کرد البته نظارت دولتی هم کماکان در کنار نقش تشکل‌ها وجود داشته باشد.شرلی در پاسخ به اینکه بازگشت شرکت پشتیبانی امور دام در قانون طرح انتزاع دیده شده اما اجرای این قانون مسکوت مانده است، آیا وزیر جدید جهاد کشاورزی می‌تواند این قانون را عملیاتی کند گفت: وزیر جهاد می‌تواند به هیئت دولت پیشنهاد داده و معایب و مضار احتمالی طرح را برای دولت مطرح کند و موافقت اجرای این قانون را بگیرد.

طرح انتزاع و تمرکز وظایف تولید پیگیری شود

وی در ادامه به نقش تمرکز وظایف کشاورزی در وزارتخانه تولید اشاره کرد و گفت: طی شش تا هفت سال گذشته این اندازه واردات گوشت نداشته‌ایم و همه اینها به دلیل ناهماهنگی‌ها در زنجیره تولید اتفاق افتاده است.شرلی معتقد است تمام زنجیره تولید باید در وزارتخانه واحدی مدیریت شود تا گسستگی بین بخش‌ها وجود نداشته باشد. وی معتقد به اصلاح ساختار است تا بدینوسیله تمام بخش‌‌های تولید هماهنگ با یکدیگر باشند.قانون انتزاع که بر تمرکز وظایف کشاورزی تاکید دارد در اسفند 91 از سوی شورای نگهبان ابلاغ شد تا طی مدت سه ماه اجرایی شود، اما بعد از گذشت 6 ماه هنوز این قانون اجرایی نشده است راهکار مشکلات عمده کشاورزان و دامداران در این قانون دیده شده است.

وضعیت کنونی توزیع نهاده نامناسب است

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز با اشاره به معایب وضعیت کنونی گفت:‌ در حال حاضر تحویل نهاده‌ به دامداران منوط به تحویل شیر و گوشت ارزان‌قیمت است در حالی که هیچ وقت دامداران کوچکی که تولید کمتر دارند و ماست‌بندی‌ها که محصول خود را به کارخانه‌ها تحویل نمی‌دهند در نظر گرفته نشده است، از آنجایی که سرمایه‌های بزرگ همواره از سرمایه‌های کوچک تشکیل یافته است چنین فرضی باعث از بین رفتن سرمایه‌های کوچک‌تر خواهد شد.

برای تامین نهاده‌ها اراضی کشاورزی باید یکپارچه شوند

شرلی همچنین به اصلاح ساختار یکپارچه‌سازی ارضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته کشاورزی مانند آمریکا، روسیه، کانادا و استرالیا زمین‌های بسیار بزرگتری که تولید را برای کشاورز اقتصادی می‌کند .وجود دارد اما در کشور ما به دلیل مسائل فقهی که ماترک بین وراث تقسیم می‌شد. زمین‌های کشاورزی سال به سال قطعه‌قطعه و کوچکتر می‌شود.مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز ادامه داد: کشت و کار در زمین‌های بزرگتر امکان اجرای مکانیزاسیون و اقتصادی کردن تولید را به دنبال دارد و حتی بخش زیادی از علوفه‌های مورد نیاز دام که امروزه از محل واردات تامین می‌شود. در صورت یکپارچه سازی اراضی در داخل تولید و از واردات این کالا  بی‌نیاز خواهیم شد.

اجرای اصلاح نژاد و به‌نژادی در دامها

وی همچنین به لزوم اصلاح نژاد در دام‌ها اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر نژاد‌های دو منظوره گوشت و شیر مانند هلشتاین و نیوجرسی در کشور پرورش می‌یابد. اما ظرفیت استفاده از نژادهای بهتر و با عملکرد بالا وجود دارد.مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز افزود: سیاست‌‌های کشور باید در سه .راستای تولید شیر، گوشت و کره باشد و به تناسب نیاز نژادهای مناسب اصلاح شود.

اتحادیه دامداران

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز با بیان اینکه مدیریت این بخش باید به فکر کاهش قیمت تمام شده تولید باشد، گفت: 70 درصد هزینه دامداری‌ها مربوط به تأمین علوفه است، کشور در این زمینه خودکفا نیست.و سالانه حدود 7.5 میلیون تن وارد می‌کند اما وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند با یکپارچه‌سازی اراضی و بررسی نقشه توپوگرافی زمین‌های کشاورزی و اراضی مستعد مکان‌های مناسب کشت علوفه و از جمله جو را شناسایی کند.شرلی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته. به دلیل خودکفایی گندم،سطح زمین‌های کشت جو کمتر شده و دامداران با مشکل تأمین علوفه مواجه شده‌اند.

تولید داخل

وی ادامه داد: برای کاهش هزینه تولید باید به سمت تولید مکانیزه در بخش کشاورزی و دامداری حرکت شود، دادن یارانه به تولید تقویت شود. و در بخش دامداری نیز امکان تأمین علوفه فراهم شود.مدیرعامل اتحادیه دامداران استان البرز همچنین به جلوگیری از واردات بی‌رویه اشاره کرد و گفت: طی سالهای گذشته به دلیل واردات بی‌رویه و عدم حمایت از تولید داخل، تولید گوشت تضعیف شده است. به طوری که وابستگی به واردات گوشت نسبت به چند سال گذشته بیشتر شده است.

سرمایه‌های خارجی

شرلی همچنین تاکید کرد دولت برای جذب سرمایه‌های خارجی باید از طریق مشارکت کشورهای دیگر عمل کند، دولت باید از فروش زمین‌های کشاورزی جلوگیری کند.و برنامه‌های تولید در کشورهای دیگر و جذب مشارکت‌های خارجی را پیگیری کند.

شماره تماس :09124496359 09124439674

02188433245-02188404983

تلفکس : 02177681490

سایت :www.nemunetak.com

دفتر مرکزی :میدان امام حسین – ابتدای خیابان مدنی پلاک 304 ط 1 واحد1

آدرس مزرعه :جاده امام رضا انتهای پاکدشت

________________________________________

شعبه دوم :نمونه تک

09131392838 09131393868 031334417994 03134417993

آدرس اصفهان:رباط سوم .چهارراه بهار .نبش بن بست 39 طبقه اول واحد
________________________________________
شعبه سوم :نمونه تک

آدرس مشهد :خیابان عدل خمینی پلاک 65

شماره تماس : 09151004236-09151049182

________________________________________

سایر اطلاعات:

شماره تماس :02188433245-02188404983

تلفکس : 09124496359 09124439674 02177681490

دفتر مرکزی :میدان امام حسین – ابتدای خیابان مدنی پلاک304 ط1 واحد1

آدرس مزرعه :جاده امام رضا  انتهای پاکدشت

آدرس  سایت:www.nemunetak.com

 

در صورت مفید بودن ، امتیاز شما به این مقاله چه مقدار می باشد ؟
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

فرم عضویت در گروه قیمت جوجه واستاپ،تلگرام،رویبکا

83819780912

با ما در تماس باشـید